სასწავლო პროექტი: ,, მიწის სჯული“
1. პროექტის სახელწოდება:
"მიწის სჯული“"
2. პროექტის მთავარი იდეა (თემა) 1 -2 წინადადებით:
• ემიგრაცია;
• ემიგრაციის გამომწვევი მიზეზები;
• სამშობლოდან გადახვეწილი ადამიანების განცდები;
3. პროექტის აქტუალობა:
• ემიგრანტი ქართველების ცხოვრების გაცნობა;
• ემიგრაციასთან დაკავშირებული დადებითი და უარყოფითიმხარეების გაცნობიერება;
• საკუთარი და სხვა ქვეყნის ფასეულობებისა და მენტალიტეტის შედარება-გაანალიზება;
4. პროექტის მიზნები:
• გაკვეთილზე მიღებული ცოდნისა და გამოცდილების რეალურ ცხოვრებაში გამოყენების უნარ - ჩვევების განვითარება: ინტერვიუს აღება, გამოკითხვის ჩატარება,მასალების დამუშავება ისტ-ის
მეშვეობით, სტატიის მომზადება,მოთხრობისა და ჩანახატის დაწარა;
• თანამშრომლობითი, საკუთარი აზრის ნათლად ჩამოყალიბების,გამოთქმისა და გადაწყვეტილების მიღების უნარ-ჩვევების განვითარება;
• მოსწავლეთა შემოქმედებითი ( სხვადასხვა სახის წერითი ნამუშევრები) და საპრეზენტაციო უნარების განვითარება;
5. მონაწილეთა ასაკი: კლასი; 15-16 წელი
6. ვადები/ხანგრძლივობა: 1 თვე
7. მოსალოდნელი შედეგები/პროდუქტები, რაც შეიძლება შეიქმნას:
• ნაბეჭდი ჟურნალი;
• ჟურნალის ელექტრონული ვერსია;
• ფოტოებისა და ნახატების გამოფენა;
• პრეზენტაცია,
• ბიოგრაფიები;
• ინტერვიუები;
• მოძიებულ მასალებს გამოვაქვეყნებთ ბლოგზე.
8. პროექტისთვის საჭირო ძირითადი რესურსები:
• კომპიუტერი, ინტერნეტი, პროექტორი;
• საჭირო ლიტერატურა ბიბლიოთეკიდან;
• ფორმატისა და თაბახის ფურცლები;
• ფლომასტერები, მარკერები, ფანქრები, კალმები;
9. პროექტის მსვლელობა ( ძირითადი აქტივობები):
აქტ.1. მასწავლებლის მიერ მოსწავლეთათვის იდეის გაცნობა;
აქტ.2. მოსწავლეების მიერ ამ თემასთან დაკავშირებული მათთვის საინტერესო აქტუალური კითხვებისა და პრობლემების ჩამოაყალიბება;
აქტ.3. ორგანიზაციული საკითხები:
• ჯგუფების შექმნა;
• ფუნქციების განაწილება;
• კონკრეტული დავალებების მიცემა;
აქტ.4. მუშაობის დაწყება:
კლასს დავყოფ ოთხ ჯუფად .
პირველი ჯგუფი იმუშავებს თემაზე: "ემიგრაცია და ემიგრაციისგამომწვევი მიზეზები" , მოძიებული მასალების მიხედვით გაკეთებენ პრეზენტაციას MS PowerPoint-ში;
მეორე ჯგუფი გამოიკვლევს თემას: "სამშობლოდან გადახვეწილი ადამიანის განცდები და პრობლემები", ისინი განსაკუთრებით საინტერესო ისტორიების მიხედვით შეადგენენ მოთხრობებს,ჩანახატებს, გამოუშვებენ კედლის გაზეთს;
მესამე ჯგუფი იმუშავებს საკითხზე: "ქართული მენტალიტეტი და უცხოეთი", მოძიებულ მასალებს წარმოადგენენ პრეზენტაციის სახით MS PowerPoint-ში ;
მეოთხე ჯგუფი ინტერნეტში მოიძიებს ინფორმაციას უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულეების რაოდენობის შესახებ, შეადგენენ კითხვებს და ჩაიწერენ აუდიო და ვიდეო ინტერვიუებს,ინტერვიუებისთვის მოამზადებენ კითხვებს, შეხვდებიან რესპოდენტებს და მათგან ჩაიწერენ ინტერვიუებს.
აქტ.5. შესრულებული სამუშაოს შეჯამება, აუდიტორიისათვის გაცნობა:
კლასი მოძიებულ მასალებს განათავსებს ბლოგზე.
აქტ.6 ფილმის ,,მიწის სჯული' ჩვენება-განხილვა.
აქტ.6. პროექტის შეფასება:
დაკვირვებისა და ანალიზის ობიექტი შეფასებისას იქნება:
• ინფორმაციის მოძიება და ორგანიზება;
• ზეპირი პრეზენტაცია;
• მსჯელობა;
• წერითი სამუშაო;
• პრეზენტაციის უნარი.
10. საგნებთან/საგნობრივ ჯგუფებთან/ კავშირი: ქართული,ისტორია, გეოგრაფია, ისტ-ი
11. ეროვნულ სასწავლო გეგმასთან კავშირი:
ქართ. X. 1. მოსწავლეს შეუძლია მონაწილეობის მიღება საკლასო და სასკოლო დისკუსიებში.
ქართ. X. 2. კამათის დროს მოსწავლეს შეუძლია მიმართოს შესაბამის ტაქტიკას და დაიცვას სამეტყველო ქცევის ეთიკური ნორმები.
ქართ. X. 3. აუდიტორიის წინაშე მოხსენებით გამოსვლისას მოსწავლეს შეუძლია ზეპირი კომუნიკაციის ეფექტიანობის გასაძლიერებელი ხერხების გამოყენება.
ქართ. X. 11. მოსწავლეს შეუძლია დაწეროს თხზულება სხვადასხვა მიზნით და სხვადასხვა აუდიტორიისთვის.
ქართ. X. 12. მოსწავლეს შეუძლია მხატვრული ტექტის შექმნა მოცემული პირობის ან მოდელის მიხედვით.
12. პროექტის ხელმძღვანელი მადიმი დოლაკიძე-ქართული ენისა და ლიტერატურის მასწავლებელი.
2014 წელი.
1. პროექტის სახელწოდება:
"მიწის სჯული“"
2. პროექტის მთავარი იდეა (თემა) 1 -2 წინადადებით:
• ემიგრაცია;
• ემიგრაციის გამომწვევი მიზეზები;
• სამშობლოდან გადახვეწილი ადამიანების განცდები;
3. პროექტის აქტუალობა:
• ემიგრანტი ქართველების ცხოვრების გაცნობა;
• ემიგრაციასთან დაკავშირებული დადებითი და უარყოფითიმხარეების გაცნობიერება;
• საკუთარი და სხვა ქვეყნის ფასეულობებისა და მენტალიტეტის შედარება-გაანალიზება;
4. პროექტის მიზნები:
• გაკვეთილზე მიღებული ცოდნისა და გამოცდილების რეალურ ცხოვრებაში გამოყენების უნარ - ჩვევების განვითარება: ინტერვიუს აღება, გამოკითხვის ჩატარება,მასალების დამუშავება ისტ-ის
მეშვეობით, სტატიის მომზადება,მოთხრობისა და ჩანახატის დაწარა;
• თანამშრომლობითი, საკუთარი აზრის ნათლად ჩამოყალიბების,გამოთქმისა და გადაწყვეტილების მიღების უნარ-ჩვევების განვითარება;
• მოსწავლეთა შემოქმედებითი ( სხვადასხვა სახის წერითი ნამუშევრები) და საპრეზენტაციო უნარების განვითარება;
5. მონაწილეთა ასაკი: კლასი; 15-16 წელი
6. ვადები/ხანგრძლივობა: 1 თვე
7. მოსალოდნელი შედეგები/პროდუქტები, რაც შეიძლება შეიქმნას:
• ნაბეჭდი ჟურნალი;
• ჟურნალის ელექტრონული ვერსია;
• ფოტოებისა და ნახატების გამოფენა;
• პრეზენტაცია,
• ბიოგრაფიები;
• ინტერვიუები;
• მოძიებულ მასალებს გამოვაქვეყნებთ ბლოგზე.
8. პროექტისთვის საჭირო ძირითადი რესურსები:
• კომპიუტერი, ინტერნეტი, პროექტორი;
• საჭირო ლიტერატურა ბიბლიოთეკიდან;
• ფორმატისა და თაბახის ფურცლები;
• ფლომასტერები, მარკერები, ფანქრები, კალმები;
9. პროექტის მსვლელობა ( ძირითადი აქტივობები):
აქტ.1. მასწავლებლის მიერ მოსწავლეთათვის იდეის გაცნობა;
აქტ.2. მოსწავლეების მიერ ამ თემასთან დაკავშირებული მათთვის საინტერესო აქტუალური კითხვებისა და პრობლემების ჩამოაყალიბება;
აქტ.3. ორგანიზაციული საკითხები:
• ჯგუფების შექმნა;
• ფუნქციების განაწილება;
• კონკრეტული დავალებების მიცემა;
აქტ.4. მუშაობის დაწყება:
კლასს დავყოფ ოთხ ჯუფად .
პირველი ჯგუფი იმუშავებს თემაზე: "ემიგრაცია და ემიგრაციისგამომწვევი მიზეზები" , მოძიებული მასალების მიხედვით გაკეთებენ პრეზენტაციას MS PowerPoint-ში;
მეორე ჯგუფი გამოიკვლევს თემას: "სამშობლოდან გადახვეწილი ადამიანის განცდები და პრობლემები", ისინი განსაკუთრებით საინტერესო ისტორიების მიხედვით შეადგენენ მოთხრობებს,ჩანახატებს, გამოუშვებენ კედლის გაზეთს;
მესამე ჯგუფი იმუშავებს საკითხზე: "ქართული მენტალიტეტი და უცხოეთი", მოძიებულ მასალებს წარმოადგენენ პრეზენტაციის სახით MS PowerPoint-ში ;
მეოთხე ჯგუფი ინტერნეტში მოიძიებს ინფორმაციას უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულეების რაოდენობის შესახებ, შეადგენენ კითხვებს და ჩაიწერენ აუდიო და ვიდეო ინტერვიუებს,ინტერვიუებისთვის მოამზადებენ კითხვებს, შეხვდებიან რესპოდენტებს და მათგან ჩაიწერენ ინტერვიუებს.
აქტ.5. შესრულებული სამუშაოს შეჯამება, აუდიტორიისათვის გაცნობა:
კლასი მოძიებულ მასალებს განათავსებს ბლოგზე.
აქტ.6 ფილმის ,,მიწის სჯული' ჩვენება-განხილვა.
აქტ.6. პროექტის შეფასება:
დაკვირვებისა და ანალიზის ობიექტი შეფასებისას იქნება:
• ინფორმაციის მოძიება და ორგანიზება;
• ზეპირი პრეზენტაცია;
• მსჯელობა;
• წერითი სამუშაო;
• პრეზენტაციის უნარი.
10. საგნებთან/საგნობრივ ჯგუფებთან/ კავშირი: ქართული,ისტორია, გეოგრაფია, ისტ-ი
11. ეროვნულ სასწავლო გეგმასთან კავშირი:
ქართ. X. 1. მოსწავლეს შეუძლია მონაწილეობის მიღება საკლასო და სასკოლო დისკუსიებში.
ქართ. X. 2. კამათის დროს მოსწავლეს შეუძლია მიმართოს შესაბამის ტაქტიკას და დაიცვას სამეტყველო ქცევის ეთიკური ნორმები.
ქართ. X. 3. აუდიტორიის წინაშე მოხსენებით გამოსვლისას მოსწავლეს შეუძლია ზეპირი კომუნიკაციის ეფექტიანობის გასაძლიერებელი ხერხების გამოყენება.
ქართ. X. 11. მოსწავლეს შეუძლია დაწეროს თხზულება სხვადასხვა მიზნით და სხვადასხვა აუდიტორიისთვის.
ქართ. X. 12. მოსწავლეს შეუძლია მხატვრული ტექტის შექმნა მოცემული პირობის ან მოდელის მიხედვით.
12. პროექტის ხელმძღვანელი მადიმი დოლაკიძე-ქართული ენისა და ლიტერატურის მასწავლებელი.
2014 წელი.
Комментариев нет:
Отправить комментарий