სასწავლო პროექტი:ვიცნობდეთ ჩვენს რაიონს(,,თერჯოლა“)
1. პროექტის სახელი:
,,თერჯოლა“
2. პროექტის მთავარი იდეა ( თემა ) 1 - 2 წინადადებით:
• თერჯოლის ისტორია, კულტურა, ტრადიციები;
3. პროექტის აქტუალობა:
• მოსწავლეები შეისწავლიან საქართველოს ერთ-ერთი ულამაზესი რაიონის, თერჯოლის ისტორიას;
• მოიპოვებენ რაიონის შესახებ ლეგენდებს, თქმულებებს;
• შეაგროვებენ ხალხში გაბნეულ მარგალიტებს,
4. პროექტის მიზნები:
• გაკვეთილზე მიღებული ცოდნისა და გამოცდილების რეალურ ცხოვრებაში გამოყენების უნარ - ჩვევების განვითარება: ინტერვიუს აღება, გამოკითხვის ჩატარება,მასალების დამუშავება ისტ - ის მეშვეობით,
• სტატიის მომზადება;
• თანამშრომლობითი, საკუთარი აზრის ნათლად ჩამოყალიბების, გამოთქმისა და გადაწყვეტილების მიღების უნარ - ჩვევების განვითარება;
• მოსწავლეთა შემოქმედებითი ( სხვადასხვა სახის წერითი ნამუშევრები ) და საპრეზენტაციო უნარების განვითარება.
5. მონაწილეთა ასაკი/კლასი: X კლასი
6. ვადები / ხანგრძლივობა: ერთი თვე.
7. მოსალოდნელი შედეგები/პროდუქტები, რაც შეიძლება შეიქმნას:
• ექსკურსიები;
• ფოტო მასალა;
• ვიდეო მასალა;
• ნახატები;
• ჩანაწერები;
• ესეები;
• სტატიები ამ მხარის შესახებ;
• საკუთარი ნახატებისა და ფოტო სურათების გამოფენა;
• პროექტის ვებ-გვერდი.
8. პროექტისთვის საჭირო ძირითადი რესურსები:
• კომპიუტერი, ინტერნეტი, დიქტოფონი, ციფრული კამერა;
• საჭირო ლიტერატურა;
• ფორმატისა და თაბახის ფურცლები;
• ფანქრები და კალმები.
9. პროექტის მსვლელობა ( ძირითადი აქტივობები ):
აქტ. 1. მასწავლებლის მიერ მოსწავლეთათვის იდეის გაცნობა;
აქტ. 2. მოსწავლეების მიერ ამ თემასთან დაკავშირებული მათთვის საინტერესო აქტუალური კითხვებისა და პრობლემების ჩამოყალიბება;
აქტ. 3. ორგანიზაციული საკითხები:
• ჯგუფების შექმნა;
• ფუნქციების განაწილება;
• კონკრეტული დავალებების მიცემა.
აქტ. 4. მუშაობის დაწყება:
მოსწავლეთა გარკვეულ ნაწილს დაევალება თერჯოლის შესახებ ისტორიული მასალების მოძიება, გარკვეულ ნაწილს - ლეგენდების, თქმულებების მოძიება, კვლევა მათი წარმოშობის შესახებ, ზოგ მოსწავლეს - ცნობილ თანარაიონელთა შესახებ მონაცემების შეგროვება. პოეტური ნიმუშების შეგროვება.
აქტ. 5. შესრულებული სამუშაოს შეჯამება, აუდიტორიისათვის გაცნობა:
• მოძიებულ მასალას განვათავსებთ ბლოგზე.
აქტ. 6. პროექტის შეფსება:
დაკვირვებისა და ანალიზის ობიექტი შეფასებისას იქნება:
• ინფორმაციის მოძიება და ორგანიზება;
• პრეზენტაციის უნარი;
• მსჯელობა;
• წერითი სამუშაო.
10. საგნებთან/საგნობრივ ჯგუფებთან/ეროვნულ სასწავლო გეგმასთან კავშირი:
ამ პროექტზე მუშაობისას მოსწავლეები გაიღრმავებენ ცოდნას შემდეგ საგნებში: ლიტერატურა ისტორია, ბიოლოგია, გეოგრაფია, ხელოვნება,. გამოუმუშავდებათ უნარ-ჩვევები საინფორმაციო ტექნოლოგიებში ( ინფორმაციის მოძიება ინტერნეტში, პრეზენტაციის მოწყობა, ვებ-გვერდის შექმნა)
ქართული ენა და ლიტერატურა:
ქართ. X. 1. მოსწავლეს შეუძლია მონაწილეობის მიღება საკლასო და სასკოლო დისკუსიებში.
ქართ. X. 3. აუდიტორიის წინაშე მოხსენებით გამოსვლისას მოსწავლეს შეუძლია ზეპირი კომუნიკაციის ეფექტიანობის გასაძლიერებელი ხერხების გამოყენება.
ქართ. X. 5. მოსწავლეს შეუძლია ზეპირი კომუნიკაციის სტრატეგიების ამოცნობა და შესაბამისად გამოყენება.
ქართ. X. 7. მოსწავლეს შეუძლია განასხვავოს ტექსტში ფაქტობრივი, კონცეპტუალური და ქვეტექსტური ინფორმაცია.
ქართ. X. 11. მოსწავლეს შეუძლია დაწეროს თხზულება სხვადასხვა მიზნით და სხვადასხვა აუდიტორიისათვის.
ქართ. X. 13. მოსწავლეს შეუძლია სასწავლო რეფერატის დაწერა ერთი ან რამდენიმე წყაროს მიხედვით.
ქართ. X. 14. მოსწავლეს შეუძლია ტექსტის კონსპექტის შედგენა შესაბამისი წესების დაცვით.
ქართ. X. 16. მოსწავლეს შეუძლია წერის სტრატეგიების გამოყენება ნაწერის ორგანიზებისათვის.
11. პროექტის ხელმძღვანელი ( მასწავლებელი ):
მადიმი დოლაკიძე თერჯოლის რაიონის ღვანკითის საჯარო სკოლის ქართული ენისა და ლიტერატურის მასწავლებელი
12. პროექტის ხელმძღვანელის ელ. ფოსტა madimidolakidze@gmail.com
1. პროექტის სახელი:
,,თერჯოლა“
2. პროექტის მთავარი იდეა ( თემა ) 1 - 2 წინადადებით:
• თერჯოლის ისტორია, კულტურა, ტრადიციები;
3. პროექტის აქტუალობა:
• მოსწავლეები შეისწავლიან საქართველოს ერთ-ერთი ულამაზესი რაიონის, თერჯოლის ისტორიას;
• მოიპოვებენ რაიონის შესახებ ლეგენდებს, თქმულებებს;
• შეაგროვებენ ხალხში გაბნეულ მარგალიტებს,
4. პროექტის მიზნები:
• გაკვეთილზე მიღებული ცოდნისა და გამოცდილების რეალურ ცხოვრებაში გამოყენების უნარ - ჩვევების განვითარება: ინტერვიუს აღება, გამოკითხვის ჩატარება,მასალების დამუშავება ისტ - ის მეშვეობით,
• სტატიის მომზადება;
• თანამშრომლობითი, საკუთარი აზრის ნათლად ჩამოყალიბების, გამოთქმისა და გადაწყვეტილების მიღების უნარ - ჩვევების განვითარება;
• მოსწავლეთა შემოქმედებითი ( სხვადასხვა სახის წერითი ნამუშევრები ) და საპრეზენტაციო უნარების განვითარება.
5. მონაწილეთა ასაკი/კლასი: X კლასი
6. ვადები / ხანგრძლივობა: ერთი თვე.
7. მოსალოდნელი შედეგები/პროდუქტები, რაც შეიძლება შეიქმნას:
• ექსკურსიები;
• ფოტო მასალა;
• ვიდეო მასალა;
• ნახატები;
• ჩანაწერები;
• ესეები;
• სტატიები ამ მხარის შესახებ;
• საკუთარი ნახატებისა და ფოტო სურათების გამოფენა;
• პროექტის ვებ-გვერდი.
8. პროექტისთვის საჭირო ძირითადი რესურსები:
• კომპიუტერი, ინტერნეტი, დიქტოფონი, ციფრული კამერა;
• საჭირო ლიტერატურა;
• ფორმატისა და თაბახის ფურცლები;
• ფანქრები და კალმები.
9. პროექტის მსვლელობა ( ძირითადი აქტივობები ):
აქტ. 1. მასწავლებლის მიერ მოსწავლეთათვის იდეის გაცნობა;
აქტ. 2. მოსწავლეების მიერ ამ თემასთან დაკავშირებული მათთვის საინტერესო აქტუალური კითხვებისა და პრობლემების ჩამოყალიბება;
აქტ. 3. ორგანიზაციული საკითხები:
• ჯგუფების შექმნა;
• ფუნქციების განაწილება;
• კონკრეტული დავალებების მიცემა.
აქტ. 4. მუშაობის დაწყება:
მოსწავლეთა გარკვეულ ნაწილს დაევალება თერჯოლის შესახებ ისტორიული მასალების მოძიება, გარკვეულ ნაწილს - ლეგენდების, თქმულებების მოძიება, კვლევა მათი წარმოშობის შესახებ, ზოგ მოსწავლეს - ცნობილ თანარაიონელთა შესახებ მონაცემების შეგროვება. პოეტური ნიმუშების შეგროვება.
აქტ. 5. შესრულებული სამუშაოს შეჯამება, აუდიტორიისათვის გაცნობა:
• მოძიებულ მასალას განვათავსებთ ბლოგზე.
აქტ. 6. პროექტის შეფსება:
დაკვირვებისა და ანალიზის ობიექტი შეფასებისას იქნება:
• ინფორმაციის მოძიება და ორგანიზება;
• პრეზენტაციის უნარი;
• მსჯელობა;
• წერითი სამუშაო.
10. საგნებთან/საგნობრივ ჯგუფებთან/ეროვნულ სასწავლო გეგმასთან კავშირი:
ამ პროექტზე მუშაობისას მოსწავლეები გაიღრმავებენ ცოდნას შემდეგ საგნებში: ლიტერატურა ისტორია, ბიოლოგია, გეოგრაფია, ხელოვნება,. გამოუმუშავდებათ უნარ-ჩვევები საინფორმაციო ტექნოლოგიებში ( ინფორმაციის მოძიება ინტერნეტში, პრეზენტაციის მოწყობა, ვებ-გვერდის შექმნა)
ქართული ენა და ლიტერატურა:
ქართ. X. 1. მოსწავლეს შეუძლია მონაწილეობის მიღება საკლასო და სასკოლო დისკუსიებში.
ქართ. X. 3. აუდიტორიის წინაშე მოხსენებით გამოსვლისას მოსწავლეს შეუძლია ზეპირი კომუნიკაციის ეფექტიანობის გასაძლიერებელი ხერხების გამოყენება.
ქართ. X. 5. მოსწავლეს შეუძლია ზეპირი კომუნიკაციის სტრატეგიების ამოცნობა და შესაბამისად გამოყენება.
ქართ. X. 7. მოსწავლეს შეუძლია განასხვავოს ტექსტში ფაქტობრივი, კონცეპტუალური და ქვეტექსტური ინფორმაცია.
ქართ. X. 11. მოსწავლეს შეუძლია დაწეროს თხზულება სხვადასხვა მიზნით და სხვადასხვა აუდიტორიისათვის.
ქართ. X. 13. მოსწავლეს შეუძლია სასწავლო რეფერატის დაწერა ერთი ან რამდენიმე წყაროს მიხედვით.
ქართ. X. 14. მოსწავლეს შეუძლია ტექსტის კონსპექტის შედგენა შესაბამისი წესების დაცვით.
ქართ. X. 16. მოსწავლეს შეუძლია წერის სტრატეგიების გამოყენება ნაწერის ორგანიზებისათვის.
11. პროექტის ხელმძღვანელი ( მასწავლებელი ):
მადიმი დოლაკიძე თერჯოლის რაიონის ღვანკითის საჯარო სკოლის ქართული ენისა და ლიტერატურის მასწავლებელი
12. პროექტის ხელმძღვანელის ელ. ფოსტა madimidolakidze@gmail.com
Комментариев нет:
Отправить комментарий